Friday, April 3, 2009

Pak Ali yang tamak...

Pada satu hari, Pak Ali pergi ke hutan untuk mencari kayu api. Pabila lalu kat kawasan tasik, Pak Ali tergelincir dan kapak buruknye terjatuh dalam tasik tu. Maka datanglah Pari Pari Tasik kepada Pak Ali.


Pari Pari: Kenapa dengan kau?


Pak Ali: Kapak aku terjatuh ke dalam tasik.


Pari Pari pun menyelam dan kembali bersama kapak perak.


Pari Pari: Inikah kapak kamu?


Pak Ali: Tidak.


Pari Pari pun menyelam dan kembali bersama kapak emas.


Pari Pari: Inikah kapak kamu?


Pak Ali: Tidak, kapak aku buruk sahaja.


Pari pari pun menyelam dan kembali bersama kapak buruk.


Pari Pari: Inikah kapak kamu?


Pak Ali: Ya, itulah kapak buruk aku.


Pari Pari Tasik suka sikap Pak Ali yang jujur itu lalu memberikan ketiga-tiga kapak itu kepadanya.


Pada hari lain pulak. Pak Ali berjalan di sekitar tasik yang sama bersama isterinya. Kali ni isterinye plak yang jatuh ke dalam tasik. Pak Ali susah hati. Maka datanglah Pari Pari Tasik kepada Pak Ali..


Pari Pari: Kenapa kau bersedih?


Pak Ali: Isteriku jatuh ke dalam tasik.


Pari Pari pun menyelam dan kembali bersama Angelina Jolie.


Pari Pari: Inikah isteri kau?


Sambil menangis Pak Ali menjawab... "ya, itulah isteriku..."


Pari Pari pun marah, "Sungguh ku tak sangka, kau yang jujur satu masa dulu telah menjadi tamak".


Sambil menahan pilu Pak Ali menjawab,

"Aku bukan tamak, kalau aku kata 'tidak' pada Angelina Jolie... kau akan bawakan pula Pamela Lee...kalau aku katakan 'tidak' juga, barulah kau bawakan isteriku...bila aku kata 'ya', kau akan berikan mereka bertiga padaku...". Aku yang miskin ni tak mampu tanggung mereka semua".

13 comments:

  1. bgos pak ali ni...haha.nisa, xnk kawin ngan pak ali ke?hehe.

    ReplyDelete
  2. haha,msti nisa touching tu..

    ReplyDelete
  3. wanie pnh bce cter ni somwhere...
    btol..
    cian..

    ReplyDelete
  4. bagus pak ali...
    itulah lelaki sejati yg dicari...
    wawahaha...

    ReplyDelete
  5. haha...
    wataching ke?
    kih2..

    xnk kawen ngn pak ali...
    nseb pari2 tu pompuan,kalo x aku kwen ngn die...
    hihii...

    ReplyDelete
  6. pak ali 2 bek ke lurus bendul??cmne la angelina jolie leh dok dlm air..aneh..ne g abg brad dia?

    ReplyDelete
  7. kak jolie gi tolak abg brad dia dlm kolam tu arr..
    then dia nak claim aku kat pari2 tu,isk2..
    watamau..

    ReplyDelete
  8. jht gk kak joli ni ek..ish3.abg brad bg kt adjla je la..haha

    ReplyDelete
  9. alaa,bgi tomok je kat adjla sudey..

    ReplyDelete
  10. haha...
    ape la..
    kih2...
    gelak smpai terguling2 sudh!

    ReplyDelete
  11. isk2,sempat gak guling2..
    kang tmsuk dlm tasik,sape susah??..
    pak ali jugak..
    kang pari2 bgi Jennifer Aniston plak,hekhek..

    ReplyDelete
  12. adjla suke tomok ke??whewww...mamat sore busuk 2.aduhh...adjla..pehal an taste lu ni??ne g high taste ko 2?

    ReplyDelete